Virkaveljeys on kohtuvettä sakeampaa
Ei mennyt edes esitutkintaan, mikä ei sinänsä yllätä. Tälläkään kertaa asiassa ei siis kuultu ketään (ellei syytettyä!? Joskus on vaan kysytty syytetyltä viranomaiselta ja hän on päättänyt oman juttunsa lopputuloksen ilman, että todisteita edes otetaan vastaan. Kyse on aina ollut "erimielisyydestä".). Eikä mitään todisteita otettu huomioon.
Rikostutkinnan tekemässä esiselvityksessä todetaan, että on ihan ok jättää lapsi ilman ruokaa, vaikka hän olisi oikeaan aikaan paikalla ja ruoka hänelle täten kuuluisi antaa. On myös hyväksyttävää jättää lapsi nälkäiseksi eikä antaa tarpeeksi ruokaa.
LUE UUDESTAAN KAKSI EDELLISTÄ LAUSETTA!
Asiaan ei saa hakea muutosta eikä valittaa. Itse pitää lähteä syyttämään, jos asiassa haluaa oikeutta. Ja toisaalta tässä kohtaa turvaa meidän perheen ajojahdissa. Minä en olisi halunnut lähteä tekemään tälle aluperin mitään, koska halusin suojella lastani kaikelta ylimääräiseltä tämän kokemuksen jälkeen. Halusin, ettei hänen tarvitse enää rypeä tässä kurjuudessa. Vaikka itse kyllä toivoisin vanhempien tekevän kaiken tämänkaltaisissa tilanteissa. No, nyt minulla ei ole vaihtoehtoa.
Jos vanhempana olisin tällaisestä syytettynä, lähtisi lapsi pois välittömästi. Ei löydy taas edes sanoja tähän kokonaiskuvaan nyt..
3 §
Varhaiskasvatuksen tavoitteet
Tässä laissa tarkoitetun varhaiskasvatuksen tavoitteena on:
1) edistää jokaisen lapsen iän ja kehityksen mukaista kokonaisvaltaista kasvua, kehitystä, terveyttä ja hyvinvointia;
2) tukea lapsen oppimisen edellytyksiä ja edistää elinikäistä oppimista ja koulutuksellisen tasa-arvon toteuttamista;
3) toteuttaa lapsen leikkiin, liikkumiseen, taiteisiin ja kulttuuriperintöön perustuvaa monipuolista pedagogista toimintaa ja mahdollistaa myönteiset oppimiskokemukset;
4) varmistaa kehittävä, oppimista edistävä, terveellinen ja turvallinen varhaiskasvatusympäristö;
5) turvata lasta kunnioittava toimintatapa ja mahdollisimman pysyvät vuorovaikutussuhteet lasten ja varhaiskasvatushenkilöstön välillä;
6) antaa kaikille lapsille yhdenvertaiset mahdollisuudet varhaiskasvatukseen, edistää yhdenvertaisuutta ja sukupuolten tasa-arvoa sekä antaa valmiuksia ymmärtää ja kunnioittaa yleistä kulttuuriperinnettä sekä kunkin kielellistä, kulttuurista, uskonnollista ja katsomuksellista taustaa;
7) tunnistaa lapsen yksilöllisen tuen tarve ja järjestää tarkoituksenmukaista tukea varhaiskasvatuksessa tarpeen ilmettyä tarvittaessa monialaisessa yhteistyössä;
8) kehittää lapsen yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja, edistää lapsen toimimista vertaisryhmässä sekä ohjata eettisesti vastuulliseen ja kestävään toimintaan, toisten ihmisten kunnioittamiseen ja yhteiskunnan jäsenyyteen;
9) varmistaa lapsen mahdollisuus osallistua ja saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin;
10) toimia yhdessä lapsen sekä lapsen vanhemman tai muun huoltajan kanssa lapsen tasapainoisen kehityksen ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin parhaaksi sekä tukea lapsen vanhempaa tai muuta huoltajaa kasvatustyössä.
Avoimessa varhaiskasvatustoiminnassa noudatetaan 1 momentin tavoitteita toimintaan soveltuvalla tavalla.
2 luku
Varhaiskasvatuksen järjestäminen ja tuottaminen
4 §
Lapsen edun ensisijaisuus
Varhaiskasvatusta suunniteltaessa, järjestettäessä tai tuotettaessa ja siitä päätettäessä on ensisijaisesti huomioitava lapsen etu.
Kommentit
Lähetä kommentti